Een comfortabele werkhouding heeft invloed op productiviteit en flow. Het geeft gemak en vertrouwen. Alexandertechniek helpt je deze houding te vinden en nek- en rugpijn te voorkomen (en te verhelpen!). Ook kan Alexandertechniek je helpen beter om te gaan met stress.

Gebruik Alexandertechniek om:
  • Onnodige spierspanning te voorkomen en verminderen
  • Bewegingen en houdingen beter te coördineren.
  • Nek en schouders vrijer te maken
  • Kleine ‘rustmomenten’ te nemen in plaats van alles gehaast te doen
  • Nieuwe vaardigheden makkelijker aan te leren
  • Inzicht te krijgen in je gewoonten en beperkingen
  • Efficiënt te reageren op je omgeving en op collega’s
Minder stress met Alexandertechniek

In onze maatschappij draaien veel dingen om het eindresultaat. Zelden nemen we tijd voor een moment van reflectie. Alexandertechniek doet dit juist wel. Het gaat er niet alleen om dat we dingen doen, maar vooral ook hoe we ze doen: kwantiteit versus kwaliteit.

Beter omgaan met stress is vaak ook anders leren bewegen. Alexandertechniek is gebaseerd op de wetenschap dat lichaam en denken elkaar beïnvloeden. Stressvolle gedachten leiden tot hogere spierspanning en verkrampte bewegingen. Omgekeerd kan bewuste lichamelijke ontspanning je gedachten tot rust brengen en stress doen afnemen. Alexandertechniek brengt je mentaal in balans zodat je beter in staat bent om kalm op situaties te reageren.

Alexandertechniek leren en toepassen is een investering in duurzame inzetbaarheid.

Andere toepassingen van Alexandertechniek: