Welkom

“I find the Alexander Technique very helpful in my work. Things happen without you trying. They get to be light and relaxed. You must get an Alexander teacher to show it to you.” (John Cleese, acteur)

  • Wil je beter presteren, een open ontspannen houding ?
  • Wil je vermindering van nek-, rug-, en schouderklachten?
  • Wil je meer rust in jezelf ervaren?

Dan ben je hier op de juiste plek.

Ik ben Myrte van Westerop. Ik werk met de Alexandertechniek en maak daarbij gebruik van mijn ervaring als professioneel musicus. Graag deel ik mijn kennis, inzicht en ervaring met jou. Wil je meer weten of een afspraak maken? Neem dan contact met mij op.

Foto van Myrte van Westerop
  • Foto van F.M. Alexander

    Delight the body

    “You train the mind to delight the body.”

    F.M. Alexander
  • Foto van F.M. Alexander

    The right thing

    “Stop doing the wrong thing, the right thing will do itself.”

    F.M. Alexander
  • Foto van F.M. Alexander

    The habit of a lifetime

    “We can throw away the habit of a lifetime in a few minutes if we use our brains.”

    F.M. Alexander

Blog

Rug en pijnklachten? Corona thuiswerken kent bijverschijnselen!

Heb je wel eens pijn gekregen van het vele werken achter je laptop of computer? Je werkt achter een beeldscherm, vergadert online en volgt een training online.

Je nek en rug beginnen pijn te doen. Doordat je de hele tijd die pijn voelt is het lastig om je aandacht erbij te houden en om goed te presteren. Je begint je zorgen te maken dat je opdracht niet op tijd af zal zijn. De flow in je werk en creativiteit begint te haperen.

Wist je dat je zelf grote invloed kunt hebben op jouw pijnklachten als je je meer bewust wordt van hoe je beweegt? Wist je dat jezelf de regie over je pijn en lijf kan hebben door de goede bewegingen aan te leren? Wist je dat een comfortabele ontspannen werkhouding enorme invloed
heeft op productiviteit, flow en misschien wel je volgende opdracht of sale!

De blijvende oplossing Alexandertechniek is een praktische methode die al in een aantal sessies zorgt voor een structurele verbetering van je pijn, houding en ademhaling. Geen tijdelijke oplossing zoals de
masseur of chiropractor. We gaan terug naar de basis zodat je er voor altijd profijt van hebt.

Ik leer mensen efficiënter en vrijer bewegen en leer hun de juiste bewegingspatronen zodat de pijn verdwijnt. Je houding verbetert en je ademhaling wordt vrijer. Dit heeft positieve invloed op je
prestatie en flow.

Wat zijn de belangrijkste resultaten?

  • Voorkomen en verhelpen van nek-, rug- en schouderklachten
  • Open ontspannen houding
  • Moeiteloos opgerichte houding
  • Meer rust en vertrouwen in jezelf
  • Betere flow en prestatie

Tip: ga liggen in de Actieve Rusthouding!
In dit blog geef ik je een belangrijke tip die je meteen zelf kunt doen. Ga liggen in de actieve rust houding, ook wel semi supine genoemd.

Schrijf je hieronder in om een uitleg te downloaden. Het is goed voor je en vermindert nek en rugklachten. Het is gemakkelijk en effectief.

Succes !
Myrte van Westerop

Foto bij blog over Houding

Houding

Houding is niet iets wat je hebt zoals botten en spieren. Houding is het resultaat van de de manier waarop je je spieren en gewrichten gebruikt. Houding is het resultaat van hoe je beweegt, wat je reacties en emoties zijn. Jonge kinderen bewegen vaak nog op een natuurlijke, soepele manier zonder dat ze daarbij hun lichaam overbelasten.

Lees verder
Illustratie bij blog over Het zesde Zintuig

Het zesde zintuig

Als je Alexandertechniek leert en gaat toepassen komt iedereen zijn “zesde zintuig” tegen. Het voelt anders dan normaal! Het zesde zintuig is het zintuig dat je informatie geeft over evenwicht, (ont)spanning, positie en beweging. Door diep ingesleten ongunstige gewoonten wordt dit zintuig minder betrouwbaar.

Lees verder